„Zákazníky upozorňujeme, že hovor může být z důvodu zkvalitnění služeb nahráván.“ Slýcháte takovou větu, když voláte do call centra některé firmy? Pokud ano, je možné, že se právě ocitáte na detektoru lži!
V tomto případě se jedná o speciální software, který na monitoru zobrazuje stupeň trémy hovořícího člověka. Takový detektor tedy snadno dokáže i na dálku „vycítit“ stresové zabarvení ve vašem hlase.
Ještě donedávna takovou technologii vlastnily pouze tajné služby. Dnes jsou údajně hlasové detektory lži volně na trhu a může si je tak pořídit prakticky kdokoliv.
Zneužití technologií?
V zahraničí je firmy využívají již několik let, a to především při různých pojistných událostech a poskytování úvěrů. Údajně však může docházet i ke zneužívání takové technologie.
A to v případě, že vás operátor call centra například podrobí bleskovému výzkumu nebo se u něj chcete jen informovat o nabízených službách.
Před pár lety přiznaly testování těchto detektorů již dvě tuzemské pojišťovny. Je možné, že už nás dnes firmy v České republice těmto skrytým testům na detektorech lži podrobují běžně?