Na jihu Číny je hornatý region provincie Jün-nan. Kromě toho, že hraničící s několika státy -Laosem, Barmou, Vietnamem a je také historickou částí Tibetu. O tom, že jde skutečně o horskou oblast, svědčí i výška zdejší nejvyšší hory a to 6 740 metrů nad mořem.
Ale z hlediska zajímavostí jde o jinou raritu. Zaslouženou pozornost poutá vysokohorská silnice s neuvěřitelným počtem zatáček na poměrně krátkém úseku.
Vždyť na pouhých šesti kilometrech délky jich lze napočítat 68. Tato silnice spojuje dvě vesnice, Ťing-an-šao a Siao-pcho-ťiao od roku 1995 a její povrch je asfaltový, kombinovaný s kostkami.
Její vybudování vzbudilo zájem motoristů a tak ji navštěvuje rekordní počet automobilů. To těší z hlediska cestovního ruchu především místní obyvatele.
A v čem spočívá záhada vzniku této silnice? Není to ani zdaleka prudký svah. To jen si v roce 1995 při jejím budování úředníci ulehčili práci při výkupu lépe umístěných pozemků.
Vznikla tak sice náročnější stavební varianta, ale zato administrativně jednodušší. Místní obyvatelé jsou však s touto variantou nadmíru spokojeni. Kdyby tu tenkrát vznikla jen obyčejná silnice, nebyl by o jejich region ani zdaleka takový zájem.
Nejklikatější ulici s názvem Lombard Street najdete v USA v San Francisku. Kopec, ze kterého vede, má sklon cca 40 stupňů na délce asi 180 metrů. Protože to bylo v době rozvoje motorismu neúnosné, tak byla v roce 1922 přestavěna.
Vznikla tak šnůra 8 prudkých zatáček o celkové délce jen 400 metrů a jejich sklon se snížil na 27 stupňů. Z tohoto důvodu je také snížena povolená rychlost vozidel jen na 8 kilometrů v hodině.
A záhada její atraktivity? Spočívá opět v její výstavbě, či přesněji přestavbě, při které vzniklo toto automobilové rodeo. Jde o atrakci pro turisty z celého světa a tak při obrovském zájmu a nízké dovolené rychlosti představuje nekonečný řetězec vozidel.
Ale rovněž ani místní si nestěžují, vždyť domy podél ulice patří k těm nejdražším a nejatraktivnějším ve městě.