Vatikán, jak ho neznáme. Má snad katolická církev něco za lubem? Proč její představitelé stále častěji mluví o svém kladném vztahu k možné existenci mimozemšťanů? A co mohou znamenat výroky o tom, že někteří případní mimozemšťané by mohli být bez hříchu?

Vatikán, sídlo římskokatolické církve, opět šokuje. Víra v Boha je prý zcela slučitelná s vírou v mimozemšťany. Ve vatikánském deníku L‘ Osservatore Romano to prohlásil ředitel vatikánské astronomické observatoře v Castel Gandolfo u Říma, jezuitský kněz José Gabriel Funes (*1963), podle britské BBC vážený vědec, který spolupracuje s univerzitami po celém světě.
Funes tvrdí, že „nelze vyloučit hypotézu, že i další planety jsou obydlené,“ život přitom prý může být i na Marsu. „Stejně jako na Zemi žije mnoho stvoření, mohou existovat i jiné bytosti, rovněž inteligentní.
“ Navrhuje přitom, aby se o nich hovořilo jako o „našich mimozemských bratřích“, podobně jako svatý František z Assisi (asi 1181 –1226) označoval za bratry a sestry všechna pozemská stvoření.

MYSLÍ CÍRKEV ANDĚLY, NEBO MARŤANY?
Některé detaily Funesovy výpovědi jsou obzvláště šokující. Někteří mimozemšťané prý nemusejí být na rozdíl od lidí zatížení ani prvotním hříchem a mohou být v nepřerušeném přátelství s Bohem! Prvotní hřích podle Bible nastal, když Adam a Eva snědli zakázané ovoce, a byli proto vyhnáni z ráje.
Kvůli tomu je už prý člověk hříšný setrvale. Čeká Vatikán příchod nějakých andělů? Co jiného andělé jsou, než bytosti bez hříchu, v trvalém styku s Bohem? Démoni to prý nejsou! O tom se zase pravidelně vyjadřuje vatikánský teolog monsignor Corrado Balducci, blízký spolupracovník papeže.
Ten při svých vystoupeních v médiích prohlašuje, že mimozemské kontakty s lidmi chápe jako zcela reálný fenomén. „Mimozemšťané nejsou démonickými bytostmi ani výplodem lidské fantazie.“ Balducci je přitom členem kurie římskokatolické církve (tedy jakési vlády), členem řady vatikánských komisí a také vedoucím exorcistou (vymítačem ďábla) římské arcidiecéze.

VÍ VATIKÁN NĚCO VÍC?
Vatikán inteligentní mimozemské formy dokonce hledá za pomoci dalekohledů. Astronom Funes se snaží zdůrazňovat smysl církve pro vědu a ujistit tak o soudnosti církve. Církev také připravuje konferenci k blížícímu se výročí 200 let od narození autora evoluční teorie Charlese Darwina (1809 –1882). Balducci oproti tomu obhajuje vědecký protipól. „Lidská svědectví ohledně fenoménu UFO a zejména tzv. únosů do UFO, jsou zásadní pro dějinnou pravdu a musí být důsledně brána v úvahu. (…) Těch svědectví je tolik!
Pokud budeme žít v trvalém skepticismu, zničíme společnost a naši důstojnost jakožto lidských bytostí,“ říká a připomíná, že i katolictví je celé založeno na svědectvích. Dodává, že i kdybychom řekli, že ze 100 případů je jich 99 lživých a jen jeden pravý, ten jeden potvrzuje, že ten fenomén je skutečný.
A kdo že to podle něj přichází? „Máme říši rostlin, říši zvířat, říši člověka… a říši andělů. (…) Mezi člověkem a andělem je velká propast.“ Funes tvrdí, že církev důkazy o mimozemšťanech zatím nemá, zatímco Balducci říká, že jich je dost.
Oba však projevují podivuhodnou starost o to, jak předpokládané mimozemšťany přijmeme. Co všechno církev ví?
Autor článku: Dalibor Novák