V případě ztroskotání lodi na moři se většinou voda postará o rychlé a milosrdné uklizení trosek Pokud je však moře příliš mělké, stávají se lodní vraky svébytnými památníky.
Jsou stále na očích… V evropských vodách je ovšem velký, obnažený, desítky let starý lodní lodní vrak na dohled od pobřeží, spíše výjimkou.
Jeden z nich lze objevit v Černém moři jižně od rumunského přístavu Constanta.
Čtyři různá jména
V roce 1942 byla v severoirských loděnicích postavena chladírenská obchodní loď, která byla zapsána do lodního rejstříku pod jménem Emre Strength. Celkem se pak v letech 1942-1968 plavila tato loď pod kvartetem různých jmen. Její první panenská plavba vedla z britského Liverpoolu do australského Sydney.
Ve zbytku nebezpečných druhoválečných let převážela mražené maso z Argentiny do Velké Británie a Středomoří. Konec druhé světové války ji zastihl v přístavu v New Yorku.
V roce 1946 byla přejmenována na Saxon Star, v roce 1961 mění volací znaky na Redbrook a konečně v roce 1965 se – po jejím prodeji do vlastnictví jednoho řeckého rejdařství – objeví na jejím trupu jméno poslední: E Evangelia.
Záhadné ztroskotání
V roce 1968 se E Evangelia plavila na trase z jugoslávské Rijeky do rumunské Constanty. Dne 15. října tohoto roku najela na mělčinu jen asi 30 kilometrů od cílového rumunského přístavu. Otázky kolem příčin ztroskotání nebyly nikdy uspokojivě vysvětleny.
Hodně se tehdy šeptalo o možném pojistném podvodu. Vrak se stále nachází v původním místě nehody.