Byla to záhada, která nabídla alespoň částečné rozřešení až po mnoha letech. Přesto se nad touto tragickou událostí vznáší stále otazníky. Jde o zmizení bombardéru B-24 D Liberator z dubna roku 1943.
Vrak byl z místa havárie odvezen až v roce 1994. Poušť se jen nerada vzdává svých tajemství!
Liberator pojmenovaný Lady Be Good zmizel při svém návratu na základnu v Libyi. Vracel se z bombardování italské Neapole. Na jeho palubě byla devítičlenná posádka. Vrak letadla byl náhodně objeven až po patnácti letech týmem naftařské společnosti.

Pátrání po zmizelé posádce
Vzhledem k pouštnímu klimatu byl vrak letadla velmi dobře uchovaný. Okamžitě se vyrojily otázky, co se stalo s posádkou? Jaké byly příčiny havárie? Vyšetřování prokázalo, že v důsledku navigační chyby letadlo přeletělo v písečné bouři základnu a dostalo se hluboko do pouštní oblasti. Když došlo palivo, seskočila posádka na padácích.

Letadlo ještě pokračovalo v setrvačném letu, až havarovalo do pouště. Posádka se pak vydala hledat pomoc. Bohužel, ostatky členů posádky byly nalezeny v následujících dvou letech. Až na jednoho člena posádky, palubního střelce…
Nález pouštní hlídky
Hledání těl posádky nešťastného letu prováděla armáda Spojených států. Byla použita letadla a vrtulníky. Velkou snahou bylo najít i poslední tělo devátého člena posádky. Bohužel se tak nepodařilo. Záhada devátého člena posádky pracuje s hypotézou, že jeho tělo bylo objeveno pouštní hlídkou britské armády v roce 1953 a pohřbeno, aniž by tento nález vyvolal nějaké další vyšetřování.
Nález deníku, který měl u sebe jeden z pilotů, ukázal, jakému utrpění byli muži posádky v poušti vystaveni. Téměř bez zásob vody přežili osm dní. Někteří překonali vzdálenost větší než sto kilometrů.

Prokletí „náhradních dílů“
S havárií Lady Be Good jsou spojovány i další záhadné letecké nehody. Stalo se totiž, že některé díly z havarovaného bombardéru byly vyhodnoceny jako použitelné a montovány při opravách na jiná letadla. Dvě letadla, ve kterých byly použity díly z Lady Be Good, se zřítila.

Jedno se dostalo do vážných technických problémů. Letadlo DHC-3 Otter, které se zřítilo do Středozemního moře v zálivu Velká Syrta mělo namontovanou loketní opěrku z válečného liberatoru. Na břeh tehdy moře vyplavilo jen několik částí havarovaného DHC-3 Otter, loketní opěrka z Lady Be Good byla mezi nimi…