Přítomnost hlučného ducha se čas od času projevuje převážně tak, že na střechu domu bez neustání dopadly různě velké kameny. Jeden takový případ byl zaznamenán v roce 2019 v Bhútánu, kde neviditelný vrhač kamenů terorizoval rodinu ze Sombeku několik týdnů.
Rodina z Bhútánu na jihu Asie zažívá muka. Na jejich dům, auto i hlavy dopadají kameny několik trýznivých týdnů a zdá se, že před nimi není úniku. Obětí poltergeista je v tomto případě Sabir Ghalley a jeho početná rodina žijící v himálajské vesnici Sombek.
Teror začíná 19. listopadu roku 2019, kdy Sabirův patnáctiletý syn Sunil a 76letý otec přespávají v chatrči na pastvinách při pasení dobytka. Kameny toho dne začínají na střechu padat v 7 hodin večer a pokračují celou noc.
Následujícího dne se jev opakuje. Tentokrát je přítomen Sabir Ghalley se svým synem. Kameny začínají na chatrč dopadat už kolem 15:30, dvojice brzy uprchne a pokusí se najít úkryt v chatrči dalších příbuzných, jenže i na tu záhy začnou dopadat kameny.
A navíc jsou postupem času větší a větší, což dvojici přinutí dát se na útěk domů do vesnice. „Něco nás honilo a pronásledovalo nás to celou cestu,“ líčí traumatický zážitek Sabir. Co na vystrašenou rodinu mohlo kameny vrhat a proč?

HLEDÁNÍ VINÍKA
Ani ve vesnici však rodina nenajde klidu. Kameny začínají záhy dopadat i na jejich dům, ve kterém žijí všichni pohromadě. A navíc se agresivita neviditelného útočníka stále stupňuje. Několik členů rodiny je dokonce kameny zraněno.
Babičku rozrušil kámen, který ji zasáhl do spánku a její patnáctiletý vnuk Sunil se dokonce po zásahu kamenem do hlavy ocitá v bezvědomí. Současný americký publicista a záhadolog Paul Seaburn, který se případu v jednom ze svých článků věnuje, nastiňuje možné přirozené vysvětlení.
Vzhledem k tomu, že vesnice Sombek leží vysoko v Himaláji obklopená skalnatými vrcholy hor, mohla by prý na vině být obyčejná a zcela přirozená eroze. Dopadají na dům Ghalleyových kameny uvolněné z blízké skály? Svědkové popsali situace, které tuto hypotézu spolehlivě vyvrací.
ANI ŠAMAN NEPOMŮŽE
Rodina pozoruje i další charakteristické projevy poltergeista, kdy se pánve a hrnce se přímo před očima členů domácnosti vznesou do vzduchu a proletí místností. Kameny rodinu Ghalleyových navíc trefují i v okamžicích, kdy se nenacházejí venku v otevřeném prostoru.
Například tehdy, když se Sunil vrací z trhu se svým strýcem a autě. Okna vozu jsou zavřená, a přesto se prý uvnitř za jízdy objeví několik kamenů, které zasáhnou pasažéry.
Rodina se rozhodne vyhledat spirituální pomoc a obrátí se na šamana. Ten v domě za přítomnosti několika mnichů provede patřičné rituály. V tu dobu se v budově nachází více než 40 osob. Déšť kamenů ovšem neustává.
Šaman prohlašuje, že se s ničím podobným v životě nesetkal. Zaráží ho zejména podivuhodné vlastnosti kamenů, které na dům dopadají. Jeden z nich mu rodina poslala spolu s žádostí o pomoc. „Ten kámen se třpytil a stal se magnetickým, když jsem ho položil na bronzovou desku a chtěl provést rituál,“ uvádí.
„To mě přesvědčilo, že něco není v pořádku, a rozhodl jsem se jet do Sombeku.“ Zásah šamana však rodině nijak neuleví a kameny na střechu dnem i nocí padají dál. Je snad zdejší duch odolný proti vymítacím rituálům?

RODINNÉ BŘEMENO
Šaman po návštěvě domu dospěje k závěru, že vrhačem kamenů je ve skutečnosti rozzlobený duch zesnulého pradědečka, který byl rovněž šamanem. Po smrti byl prý pohřben bez příslušných rituálů vinou čehož nemůže v posmrtném životě najít klid.
Někteří vyšetřovatelé ale tuto verzi odmítají nebo ji považují až za druhotnou. Dokonce i rodina a její sousedé si začínají všímat, že se jevy odehrávají pouze za přítomnosti patnáctiletého Sunila, který navíc začíná upadat do podivných transů.
Někteří to považují za důkaz, že se v chlapci probouzejí nadpřirozené schopnosti a sám se po vzoru svého prapředka stává šamanem. Může to být právě on, kdo, byť nevědomky, spustil déšť kamenů?