Američanka Kiesha Crowther prý nese titul strážkyně moudrosti a po celém světě si získává řadu příznivců – ale také odpůrců. Ne každý totiž věří, že je vyvolenou ženou s indiánskými kořeny…
„Ve 30 letech jsem byla povolána, abych se stala šamankou pro domorodé kmeny Siouxů a Sališů, a založila jsem i vlastní kmen, Kmen mnoha barev,“ vypráví svůj životní příběh dnes již šestatřicetiletá Kiesha Crowther, známá také jako Malá babička.
Světlovlasá žena, která o sobě říká, že má indiánské předky, pokračuje v líčení toho, jak žila v divočině, učila se rozumět jazyku zvířat a stala se šamankou:
„Znamenalo to hodně půstu, hodně modliteb, hodně obětí.“ O jejím příchodu prý indiánští stařešinové věděli už dávno. Měli prý vidění o jejím talentu a vlohách.
Kiesha Crowther tvrdí, že dokonce věděli o její schopnosti předávat lidem poselství pro nadcházející doby. To ale říká pouze ona!
Láska je odpovědí!
„Jsou tisíce knih o roce 2012 a dozvěděli jsme se z nich mnoho různých věcí. Ale vy víte, že národ Mayů, jediný národ, který kdy dříve prožil úplný posun, promluvil teprve před několika měsíci,“ začíná svou přednášku ve švýcarském Curychu Kiesha Crowther.
Mluví o změnách, které mají potkat Zemi v nejbližších dnech a říká přitom, že dojde k posunu polohy pólů Země a výměně obrovské energie. Tvrdí ale, že lidstvo se nemusí obávat žádné přírodní katastrofy: „Opakuji, není čeho se bát. Brzy poznáte, že celý svět se změní na něco mnohem krásnějšího.“
Podle jejího názoru se má přírodní obměna stát výzvou pro myšlení člověka. „Matka Země bude dále žít v univerzální lásce. Ale je na nás, zda půjdeme s ní nebo ne,“ zní poselství Malé babičky.
Skutečně je „strážkyní moudrosti“, která má lidem pomoci překonat těžké období velkých změn, anebo se jen snaží přiživit na dávném mayském proroctví? I když možná její slova zní zajímavě, má to háček. O jejím původu, poslání a schopnostech kolují mnohé pochybnosti.
Blonďatá indiánka
Podezření vzbuzuje už její vzhled. Světlé lokny totiž nevypadají zrovna indiánsky. Keisha se však nad dohady ohledně svého původu jen usmívá:
„Jsem malá blonďatá holčička zamíchaná do velké indiánské rodiny.“ Je však vůbec možné, aby měla členka indiánského kmene plavou kštici? Kromě toho, že má být součástí „velké indiánské rodiny“, je prý Keisha také členkou Rady moudrých žen.
Ta sdružuje několik domorodých Babiček – vážených šamanek z celého světa – jež mají svou duchovní činností napomáhat obnově harmonie Země. Ty se však od prohlášení Keishy distancují a popírají, že by byla členkou jejich Rady.
Stejně tak se od ní odtahují i mnohé indiánské kmeny. Čím to tedy je, že má Malá babička po celém světě stále tolik příznivců, kteří za setkání s ní ochotně platí nemalé částky?
Není to, co říká!
V indiánské komunitě vzbuzují vystoupení Kieshy Crowther rozpaky. Předmětem sporů je především fakt, že se označuje za šamanku. Není totiž možné dohledat osobu, která ji měla do tajemství funkce šamanů zasvětit.
Situace dokonce dospěje do bodu, kdy Konfederace kmenů Sališů a Kutenajů z indiánské rezervace Flathead ve státě Montana na severozápadě USA vydá prohlášení, ve kterém Kieshiny výroky zpochybní:
„Žádný z kmenových stařešinů ani starších se s Kieshou Crowther nesetkal a její tvrzení a jednání nenechávají bez povšimnutí. Kiesha Crowther není jejich ,šamankou‘, nemá žádné právo přivlastňovat si tento titul.“
Ale, ale, ale …
Stoupenci Kieshy Crowther se proti námitkám vzneseným Konfederací kmenů Sališů a Kutenajů staví. Nejde prý o nic jiného než o lživou a pomlouvačnou kampaň. Proč ale potom není možné vystopovat osobu, která ji měla do funkce šamanky zasvětit?
Šamanem se člověk nestává ze dne na den, ale jde o zdlouhavý, často celoživotní proces učení. Jak se tedy Kiesha Crowther může vydávat za šamanku a strážkyni moudrosti?
Získala své schopnosti od nějaké vyšší moci, anebo žádné schopnosti nemá a jen se snaží vydělat na důvěřivosti lidí?