Před staletími promlouvala prý Panna Marie k jednomu jihoamerickému indiánovi a darovala mu také obraz těhotné bohorodičky. Vědci, kteří dílo o několik staletí později zkoumají, tvrdí, že v žádném případě nemohl být vytvořen lidskou rukou!
Vznikl skutečně působením jakési božské síly?
Na počátku 16. století se na jihoamerický kontinent dostávají španělští dobyvatelé. Jejich snahy o podrobení a kolonizaci nově objeveného světa se u domorodých obyvatel setkávají s pochopitelným odporem, ale Evropané nad indiány nakonec zvítězí.
O něco méně úspěšní jsou však v šíření křesťanské víry mezi domorodými kmeny. Indiáni se svého náboženství a kultury vzdávají jen velmi neochotně. V prosinci 1531 ovšem dojde k události, po níž se v průběhu let nechají pokřtít miliony původních obyvatel Latinské Ameriky.
Hlavním hrdinou příběhu je mexický domorodec Juan Diego (1474–1548) z Guadalupe. Ten se onoho prosincového dne vydává do kostela, když cestou zaslechne krásný zpěv a pak hlas volající jeho jméno. Když dojde ke zdroji, uvidí obraz ženy obklopené jasnou září.
Zcela jistě jde o Pannu Marii. Zjevení ho žádá, ať na její počest postaví chrám. Krátce po tomto setkání se těžce nemocný Diegův strýc dočká náhlého vyléčení. Jde o důkaz, že se skutečně setkal s Marií?
Místnímu biskupovi se to zdá málo a žádá něco přesvědčivějšího.
MARIINY ZÁZRAČNÉ RŮŽE
Mariánské zjevení se naštěstí pro Diega opakuje. Tentokrát ho bohorodička posílá na kopec, kde se mu zjevila poprvé, a káže mu natrhat pro biskupa rozkvetlé růže. To ale nedává smysl. Je chladný prosinec a na kopci, který Diego dobře zná, rostou jen kaktusy.
Přesto poslechne a ke svému údivu nachází místo porostlé růžemi. V úžasu padne na kolena a začne je sbírat. Nakonec růže zabalí do své indiánské tilmy a pospíchá za biskupem. Když pak před ním plášť znovu rozbalí, objeví se na něm obraz Marie v brzkém očekávání.
Obraz později začne být přirovnáván k záhadnému Turínskému plátnu. A možná i právem!
Přestože se objevila nařčení z podvodu, čas nakonec ukáže, že obraz skutečně nemohl vyrobit sám Diego ani nikdo jiný. Po téměř pěti staletích je obraz stále barevný a svěží. Barviva se přesto nedaří identifikovat a patrné nejsou ani žádné stopy po tazích štětce.
Moderní expertízy dokonce tvrdí, že na obraze neexistuje podmalba ani podklad, obraz vznikl přímo a bez oprav. Za těchto okolností by se ale plátno mělo již dávno rozložit. Proč se tak nestalo?

TLUKOT SRDCE V OBRAZE
To ale není vše. Při mnohonásobném zvětšení Mariiny tváře si vědci všimnou, že se obě její oči chovají jako skutečné a v jejich lesku se odrážejí miniaturní postavy. Tento skrytý obraz zachycuje scény, kdy Juan Diego před biskupem rozevírá svou tilmu s růžemi.
Zvláštní však je, že tento mikroskopický obraz se nachází na miniaturní ploše a je viditelný pouze při mnohonásobném zvětšení, nemohl tedy být uměle vytvořen. To už někteří vědci hovoří o zázraku. „Je pozoruhodné, když jeden vědec něco takového říká.
Sám za sebe musím říci, že originální obraz je zázrak,“ tvrdí člen vědecké skupiny laboratoří NASA Philips S. Callahan (*1923), který Diegovu tilmu zkoumal.
Ještě podivnější objev je učiněn v roce 1995, kdy je na žádost věřících proveden fonogram těhotné Marie. Vyšetření provádí profesor papežské univerzity v Mexiku Mario Rojas. K jeho překvapení prý z obrazu v místech Mariina lůna zaslechl zřetelný tlukot srdce.
Je snad obraz doslova živým důkazem o dávném zázraku?
