Čas od času se objevují zprávy od lodích duchů, které stále plují oceány. Jednou z nich je také loď SS Baychimo. Opuštěná plula nejméně 37 let.
Na vodu byla tato loď spuštěna v roce 1914 pod jménem Ångermanelfven. Jednalo se asi o 70 metrů dlouhý nákladní parník, postavený ve Švédsku. Její obvyklá trasa vedla ze Švédska do Hamburku, kam vozila náklady všeho druhu.
Po ukončení první světové války se stala majetkem Velké Británie. V roce 1921 ji odkoupila skotská společnost Hudson´s Bay Company, která ji přejmenovala na Baychimo a začala převážet kožešiny, které směňovala za cukr, čaj a tabák.
OSUDNÁ CESTA
V roce 1931 vyplula na cestu do Vancouveru, když ji uvěznily ledový kry poblíž Aljašky. Posádka po ledě přešla do městečka Barrow, aby nabrala zásoby a vrátila se na loď. Poté led povolil a ona mohla plout dál.
Situace se ale opakovala, proto společnost letecky vyzvedla 22 členů posádky, dalších 14 námořníku zde ale zůstali, aby loď hlídali. Postavili se proto poblíž dřevěný domek, ve kterém by strávili zimu. Poté došlo ale k podivné události.
Teploty během jediného dne vystoupali na nulu a současně přišla extrémní bouře, která znemožnila posádce opustit dřevěný domek. Po přehnání bouře byla loď pryč. Námořníci tak předpokládali, že ji bouře poslal ke dnu.
O několik dní později jim ale inuitský lovec sdělil, že pluje na otevřeném moři. Posádka se ji proto rozhodne hledat. Podle některých zdrojů se jí opravdu podařilo najít, námořníci se ale už nikdy nevrátili.
TAJEMNÁ MLHA
V roce 1934 je vyslána další letecká pomoc. Pilot má přesné souřadnice od rybářské lodi a po hodině letu spatří loď. první přelet nad lodí proběhne bez problému a pilot hledá vhodné místo k přistání.
Během pár vteřin ale padne nepředstavitelně hustá mlha a ozve se výbuch. Dvouplošník narazí v lze do vysokého ledovce a exploze ukončí další pátrací misi.