Domů     Náboženství a okultismus
Bilokace Marie Coronelové: Misionářka šíří víru na dvou místech současně!
Eva Soukupová
od Eva Soukupová 19.10.2021
8.8tis
Marie od Ježíše z Ágreda, foto neznámý autor / Creative Commons / volné dílo
906
SDÍLENÍ
8.8tis
ZOBRAZENÍ

Jeptiška ze španělského venkova tvrdí, že ji andělé během modliteb přenášejí do vzdálených končin na jihu dnešních Spojených států. Ve stejné době zdejší indiáni potkávají záhadnou ženu v modrém, která jim představuje křesťanství.

Popis přesně líčí španělskou jeptišku, která ve skutečnosti nikdy neopustila svůj klášter.

Marie od Ježíše z Ágreda, foto neznámý autor / Creative Commons / volné dílo Mariino tělo ve španělské obci Ágreda, foto Zarateman / Creative Commons / CC0 Klášter, v němž jeptiška strávila většinu života, foto Zarateman / Creative Commons / CC0 Indiáni se horlivě nechávali pokřtít, foto John Gadsby Chapman / Creative Commons / volné dílo

Sestra Marie od Ježíše z Ágreda (1602–1665) se narodila a zemřela v obci Ágreda na východě Španělska. Většinu svého dospělého života tráví za zdmi venkovského kláštera a nemá žádné cestovatelské ambice.

Přesto v oblasti Nového Španělska rozprostírající se na území dnešního Nového Mexika, Arizony a Texasu žije indiánský kmen Jumanos, který prohlašuje, že sestra Marie zdejší komunitu již nějakou dobu navštěvuje a učí ji křesťanské víře.

Její návštěvy jsou ale hlášeny z doby, kdy se jeptiška prokazatelně nachází ve svém domovském klášteře ve Španělsku. Došlo snad k nějakému omylu, nebo se sestra Marie od Ježíše vyskytovala na obou místech souběžně?

Mariino tělo ve španělské obci Ágreda, foto Zarateman / Creative Commons / CC0

NA KŘÍDLECH ANDĚLŮ

V letech 1620 až 1623 jeptiška opakovaně vypráví, že je během svých modliteb a rozjímání pomocí andělů přenášena do osad lidu zvaného Jumanos. Je dokonce schopna výstižně a bez zaváhání popsat vzdálené končiny jihu Spojených států či příbytky lidí pro ni do té doby neznámého kmene.

Otec Alonso z Benavides (1578–1635), který během svého působení v církvi vykonává misijní činnost v Novém Mexiku, je vyprávěními Marie od Ježíše zcela okouzlen. „Byla tak přesná, že člověk, který tam byl po mnoho let a cestoval po celé zemi, by to nepopsal pravdivěji a upřímněji,“ tvrdí o nich.

Že nejde o pouhé fantazie zasněné jeptišky, vychází najevo v roce 1629, kdy na území kmene Jumanos dorazí misie vedená františkánským mnichem Juanem ze Salas. Zástupci církve přijíždějí na opakované prosby indiánů, kteří žádají pomoc misionářů v naději, že je ochrání před znepřátelenými Apači.

Jenže když mniši na místo dorazí, zjistí, že zřejmě nejsou první. O víře už jumanští slyšeli od tajemné dámy v modrém!

Klášter, v němž jeptiška strávila většinu života, foto Zarateman / Creative Commons / CC0

DÁMA V MODRÉM

Nově příchozí misionář je překvapen obrovským zájmem místních indiánů o to, aby byli pokřtěni. Když se Juan ze Salas začne zajímat, jak se vlastně ke křesťanské víře dostali, začnou mu popisovat návštěvy „dámy v modrém“.

Krásná mladá žena se světlou pletí oděná v modrém hábitu je prý seznámila s vírou, probudila v nich touhu po spojení s bohem a přikázala vyhledat pomoc misionářů. Její návštěvy u Jumanos se prý odehrávají zejména v letech 1620–1623.

Kmen má dokonce její podobiznu namalovanou na obraze. Ten, kdo zná podobu Marie od Ježíše z Ágreda, nepochybuje, že se indiány setkávala právě ona. Ověřených svědectví, která potvrzují přítomnost španělské jeptišky mezi indiány, bylo shromážděno na 500.

Mezitím i ona sama ve svém domovském klášteře podává popisy osob a událostí, které by mohl popsat jen ten, kdo na místě skutečně byl. Marie například líčí setkání s jednookým indiánským vůdcem jménem Tuerto.

Otec Benavides takového muže skutečně zná. A Tuerto také potvrzuje, že se s dámou v modrém skutečně setkal. Jak by se ale mohla objevovat na jiném kontinentu, když nikdy neopustila klášter?

Indiáni se horlivě nechávali pokřtít, foto John Gadsby Chapman / Creative Commons / volné dílo

JE TO ČARODĚJNICE?

Zprávy o „létající jeptišce“, jak se později sestře Marii díky jejím příběhům o přesunech do Ameriky na křídlech andělů začne přezdívat, ve své době vzbudí mnoho rozruchu a upoutají také pozornost inkvizice.

Ta následně zahájí vyšetřování jejích mimořádných schopností, ale nakonec na nich neshledá nic ďábelského. Naopak později Mariina bilokace slouží jako jeden z důvodů pro zahájení procesu blahořečení, který však dosud nebyl dokončen.

Skutečně španělská jeptiška stála v centru zázračných událostí, kdy dokázala existovat na dvou místech najednou a během modliteb v klášteře zároveň učit indiány víře?

Foto: Creative Commons
reklama
Související články
od Jiří Nechanický 3.12.2021 1.1tis
Usedají kolem ohně a tiché zaříkávání se mění v hlasité vzývání ďábla. Brzy začne přítomná skupinka nasávat Satanovu moc, aby působila na světě jen zlo a utrpení. Alespoň v to věří inkvizice, která ve středověku roztáčí své krvavé osudí! Obávaný rok 1000 našeho letopočtu je na spadnutí. Ve společnosti panují obavy a panická hrůza – vždyť to musí přijít konec světa! […]
od Mirek Brát 2.12.2021 2.5tis
Vánoce mají oheň jako povinný atribut. Svíčky na adventních věncích, ve svícnech na slavnostní tabuli. Svíčky obyčejně, vonné, tlusté, tenké. Miliony plamenů a plamínků probudí předvánoční čas. Kde jsou kořeny této ohňové předvánoční fascinace? V tradicích i zálibě v otevřeném ohni o Vánocích jsou možná přítomny i rituály pohanské, které souvisejí se zimním slunovratem. Tento svátek si […]
od Eva Soukupová 1.12.2021 2.7tis
V přísně puritánské komunitě v americkém Grotonu byl v letech 1671 a 1672 popsán a prozkoumán děsivý případ posednutí ďáblem. Dodnes pro něj neexistuje uspokojivé vysvětlení, podle některých badatelů je však na vině místní kazatel a jeho projevy.     Elizabeth Knapp je mladá dívka pracující jako služka v domácnosti Samuela Willarda, významného reverenda v […]
od Matěj Soukup 26.11.2021 3.2tis
Na to, jestli se zemřelí dokážou za určitých okolností vrátit v nějaké podobě na krátkou chvíli zpět mezi živé, má každý z nás vlastní názor. Někteří věří, že pokud takového navrátilce ze záhrobí nepřivítáme jako živého, mohlo by to mít ošklivé následky. V Asii proto při tradičním svátku lidé své zemřelé členy rodiny uvítají, jako […]
od Eva Soukupová 22.11.2021 2.6tis
Hlavní aktérkou příběhu je Clara de Bugny (1471–1514). Už od dětství je dívka neobyčejně oddána bohu, vede skromný život a straní se všemu světskému.     Dnes, kdy již známe mnoho podobných případů, zřejmě již nikoho nepřekvapí, že se právě u Clary časem začala objevovat stigmata. Pro tehdejší společnost však šlo o znamení, s nímž […]