Ďáblovo moře či též Dračí trojúhelník je oblast rozkládající se východně od japonských břehů mezi ostrovy Wake a Guam. Od pradávna ji obestírají pověsti o vodních démonech a podivných nehodách, mizejících lodích a letadlech či záhadných světlech ve vodě i na obloze.
Nejznámější a zároveň nejděsivější z příběhů, které se Ďáblovu moři vyprávějí, je příběh nizozemské lodi Ourang Medan. Plavidlo začne při proplouvání bouřlivými vodami Dračího trojúhelníku v únoru roku 1948 vysílat nouzové signály.
„Kapitán a všichni důstojníci jsou mrtví. Celá posádka je mrtvá nebo právě umírá,“ zní zpráva, kterou zachytí americká loď Silver Star plavící se nedaleko. Telegrafista Ourang Medanu stihne vyslat ještě změť několika nesrozumitelných zpráv, než nakonec odešle i tu úplně poslední:
„Umírám i já.“ Trvá ještě několik hodin, než se Silver Star k nizozemské lodi dostane. Když na palubu vstoupí záchranný tým, nenajde jediného živého námořníka, všichni muži jsou mrtví, jejich tváře jsou zkroucené do němého výkřiku a zorničky rozšířené strachem. Jaká hrůzná událost se na palubě lodi odehrála?

NEČEKANÁ EXPLOZE
Těla mrtvých námořníků vypadají, jako by je strašlivá smrt zasáhla v jediné vteřině. Kuchař, který podle všeho k okamžiku smrti připravoval jídlo pro posádku, ještě svírá v ruce nůž a nešťastný telegrafista, který se zoufale snažil přivolat pomoc, má stále položený prst na vysílačce.
Všichni zemřeli s tváří otočenou směrem ke slunci. Příčina smrti je ovšem neznámá, na tělech nejsou patrná žádná zranění. Kapitán lodi Silver Star nechá Ourang Medan připojit tažnými lany s tím, že loď odvleče do přístavu.
Jenže po několika kilometrech se na palubě Ourang Medanu objeví požár následovaný explozí palivových kotlů a loď se začne potápět. Posádka Silver Staru raději rychle přeřeže tažná lana a sleduje, jak loď i s mrtvými námořníky mizí pod hladinou.
Dodnes není známo, co muže zahubilo, existuje však teorie, podle které byl na lodi převážen jakýsi nebezpečný bojový plyn, jehož nečekaný únik posádku zahubil. Mnozí záhadologové však tento incident spojují spíše s neznámými silami Ďáblova moře.
Podobně bizarních incidentů je tu totiž zaznamenána celá řada! Existuje mezi nimi nějaká souvislost?

DALŠÍ ZMIZENÍ
Varování o nebezpečných vodách Dračího trojúhelníku si japonští námořníci a rybáři předávají odnepaměti. Zejména v průběhu 2. světové války se ukáže, že by tato varování neměla být brána na lehkou váhu. Moře tehdy pohltí dvě desítky amerických ponorek, jejichž osud stále nebyl zcela objasněn.
A ani po válce nejsou vody dračího trojúhelníku méně hladové. Japonská vláda už v roce 1952 do Ďábelského trojúhelníku vysílá vědeckou expedici, která má za úkol objasnit záhadná zmizení plavidel.
Výzkumná loď Kaiyo Maru s 31 členy posádky na palubě vyrazí prokletým vodám vstříc 24. září 1952. Z výpravy se už nevrátí.
Kaiyo Maru zmizí stejně, jako lodě, jejichž zmizení má vyšetřovat. Seznam pohřešovaných plavidel se i poté rychle rozrůstá.
V letech 1950–1954 se v oblasti ztratí devět lodí a na počátku 60. let dalších deset, spolu s nimi mizejí také stovky pasažérů. Mají všechna tato zmizení společnou příčinu?

ZTRÁCEJÍ SE I LETADLA
Je známo, že vody kolem Japonska jsou neklidné, jde o seismicky velice aktivní oblast, v níž zemětřesení ani výbuchy podmořských sopek nejsou vzácností. Možné vysvětlení je tedy nasnadě. Plavidla se zkrátka mohla stát obětí zrádného moře.
Proti takovému vysvětlení ovšem hovoří fakt, že zmizení se netýká zdaleka jen lodí a ponorek.
Neobvykle častá jsou také zmizení letadel v dané oblasti. Za zmínku stojí zejména zmizení letounu Hercules C-130 s šestičlennou posádkou, který se nad oblastí ztratil 15. října 1964.
Jde o impozantně silný, extrémně výkonný letoun, se kterým například v roce 2017 lovci hurikánů prolétli skrz ničivý hurikán Irma.
Různé vrtochy počasí by takový stroj mohly ovlivnit jen stěží. Kromě čtyřmotorového transportního kolosu se ve vzduchu nad Dračím trojúhelníkem ztrácí ještě řada dalších letounů. Jak jejich zmizení vysvětlit?