Nejstarší česká dálnice je na mnoha místech obestřena rouškou tajemství. V porovnání s dalšími rychlostními silnicemi je tato stavba vskutku již požehnaného věku, dalo by se říct, že je takovou babičkou.
Podle původních plánů z roku 1938 se se stavbou započalo již v následujícím roce, tedy 1939, a v provozu měla být pouhý rok poté. Vše však zhatila druhá světová válka a následný komunistický převrat.
To ale nezabránilo protektorátním stavitelům, aby započali něco, co mělo nést označení Hitlerova velkostavba. Do dnešních dnů tak podél funkční dálnice stojí části mostů jako bizarní pomníky, které nikdy nenaplnily svůj osud a vedou odnikud nikam.
NEJDELŠÍ A NEJDĚSIVĚJŠÍ
Celá dálnice D1 měří z Prahy až na hranice s Polskem za Ostravou 376 kilometrů, nejvytíženější úsek měřící kolem 200 kilometrů je však mezi Prahou a Brnem.
Staňte se naším Premium čtenářem a odemkněte si tento i tisíce dalších skvělých článků.
Navíc od nás obdržíte i celou řadu hodnotných bonusů!
Zprávu ve tvaru "CTU CLANEK" odešlete na číslo 903 33 20.